10 POMYSŁÓW NA WEGAŃSKIE OBIADY LOW CARB

wegańskie obiady low carb

Szukasz pomysłów na dietetyczne (niskowęglowodanowe) wegańskie obiady? Ten wpis jest dla Ciebie! Podrzucam Ci aż 10 pomysłów.

Pomysły na wegańskie śniadania low carb najwyraźniej mocno Was zainteresowały, więc lecimy dalej z tematem diety roślinnej niskowęglowodanowej! Dziś pora na obiady. I od razu przypominam, że tradycyjny low carb to 50-100 g węgli w całodziennym menu :)

Może Was zdziwić to, że tak dużo tofu jest w tych moich obiadowych pomysłach – cóż, tofu to świetne źródło roślinnego białka i jednocześnie ma baaaardzo mało węglowodanów. Oczywiście w wielu przepisach można zamienić je na inne strączki (tylko patrzymy na to, ile mają węgli!), a czasem nawet pominąć i dorzucić po prostu trochę orzechów. Pamiętajmy jednak, że mity ze szkodliwym działaniem soi to… tylko mity :)

No i pamiętajcie, żeby jeść dużo warzyw, zwłaszcza zieleniny!

WEGAŃSKI OBIAD LOW CARB – 10 POMYSŁÓW

1. Spaghetti po bolońsku (klik po przepis na wegański sos boloński), ale zamiast pszennego makaronu – makaron z konjacu (do kupienia w sklepach ze zdrową żywnością) lub z marchewki (wystarczy pokroić marchew wzdłuż obieraczką do juelinne i voila, spaghetti marchewkowe gotowe!)

2. Kotlety ze strączków (np. sojowe mielone z mojej książki lub pulpety z pieczonego bakłażana i soi) + ryż z kalafiora (przepis podrzucę wkrótce, ale w skrócie – wystarczy zetrzeć surowy kalafior na tarce o drobnych oczkach i podsmażyć z przyprawami) + prosta sałatka warzywna z orzechami

3. Tofu burgery z sałatką z sosem czosnkowym (kotlety podajemy bez bułki, a z warzyw z przepisu robimy sałatkę z sosem czosnkowym, najlepiej z podwójnej ilości składników)

4. Wegańska carbonara z boczkiem z tofu, z tym, że oczywiście znów zamiast pszennego makaronu – makaron z konjacu lub z marchewki. Zamiast boczku z tofu można użyć również bekonu z płatków kokosowych (wkrótce zamieszczę swój przepis, a póki co zróbcie go po prostu z marynatą z przepisu na boczek z tofu i upieczcie)

5. Super sałatka z orzechowym tofu

Keto&vegan, bo tylko wegańskie za mało hipsterskie ? A tak serio to właśnie napotkałam nowe wyzwanie w swej kulinarnej karierze – catering wegański ketogeniczny, czyli duuużo tłuszczu, białka też sporo, a węgli naparsteczek. Ponoć na takiej diecie się chudnie. No to kombinuję i gotuję! Tutaj na zdjęciu na przykład sałatka z orzechowym tofu – taka miska to aż 743 kalorie, w tym ponad 60 g tłuszczu i 25,5 g białka ☺ Węgli co prawda tu aż 21 g, ale to był najbardziej obfity w węgla posiłek tego dnia. Jutro postaram się wrzucić na bloga foodbooka z dzisiejszego dnia, to sami zobaczycie, jak się je bez węgli (no chyba że pilnie śledzicie moje stories, to już trochę wiecie, hehe) #cojedzaweganie #whatveganseat #biedniweganiejedzatylkosalate #weganizm #weganizmteraz #dietaroslinna #dietaroślinna #dietawegańska #dietaweganska #kuchniaweganska #dietaketogeniczna #keto

Post udostępniony przez Aśka Rzeźnik (@mortycja_com)

6. Leczo z pieczoną soją lub tofu (jeśli nie chcecie tyle soi, to tofu / soję można zamienić na cieciorkę)

7. Serowa zupa-krem (zamiast ziemniaków, w wersji low carb używamy marchewki)

8. Soja po bretońsku

9. Pizza low carb

10. Gulasz węgierski z kostką sojową (przepis w mojej książce) lub z ciecierzycą

Masz ochotę na więcej wegańskich przepisów?

Masz 2 opcje:

1. Polub mnie na Facebooku, aby otrzymywać info o kolejnych postach. Koniecznie zaznacz opcję obserwowania „Wyświetlaj najpierw”, aby NA PEWNO moje posty Ci się pokazywały.

wegański fanpage

2. Kup moją książkę albo ebooka. Albo pakiet książka + ebook :)