OBIAD ZA DYCHĘ #1: WEGAŃSKA LASAGNE

Moja własna wegańska wersja lasagne bolognese – z granulatem sojowym zamiast mięsa mielonego, i pysznymi sosami – czosnkowym, serowym i pomidorowym. Sprawdź!

Pamiętacie mój wpis o pierwszych wegańskich zakupach? Obiecałam wam tam, że na podstawie konkretnych zapasów będziecie w stanie ugotować obiad dokupując produkty za nie więcej niż 10 zł. Dziś chcę wam to udowodnić! Wprowadzam więc nowy cykl (tak, kolejny! który to już w ciągu ostatniego miesiąca?), w którym będę wam podsuwała pomysły na takie właśnie tanie obiadki na bazie produktów, które powinniście mieć w domu. Zaczynamy od mojej wegańskiej wersji lasagne bolognese – ze słonecznikowym sosem czosnkowym, granulatem czosnkowym i dipem serowym z ziemniaków.

PRODUKTY, KTÓRE POWINNIŚCIE MIEĆ W DOMU:

  • makaron do zapiekanek (najlepiej lasagne), ewentualnie zwykły – spaghetti, penne, fusilli, farfalle itp. – 1 paczka
  • granulat sojowy – 1,5 szklanki
  • płatki drożdżowe – 0,5 szklanki
  • słonecznik łuskany – 1 szklanka
  • pomidory w puszce – 2 puszki
  • przyprawy (sól, pieprz, czosnek granulowany, ostra papryka, zioła prowansalskie, bazylia)
  • olej – 80 ml + odrobina do wysmarowania naczynia żaroodpornego

PRODUKTY, KTÓRE POWINNIŚCIE DOKUPIĆ:

  • ziemniaki (2 średniej wielkości)
  • marchew (1 duża)
  • cytryna
  • cebula w płatkach (będziecie potrzebować 0,5 łyżeczki)
  • czosnek ( będziecie potrzebować 4 ząbki)

WEGAŃSKA LASAGNE – PRZEPIS:

1. Słonecznik zalej wodą, niech namoknie.

2. Umyte ziemniaki i marchew pokrój w kostkę i ugotuj (osobno). W tym samym czasie w wodzie z przyprawami (sól, pieprz, czosnek, papryka – wszystkiego po łyżeczce) ugotuj granulat sojowy, a w osolonej wodzie z odrobiną oleju obgotuj (lub całkiem ugotuj, jeśli używasz zwykłego, nie do zakiepanek)  makaron.

3. Czosnek obierz i pokrój w drobną kostkę.

4. Pomidory z puszek (z połową zalewy, czyli tylko z jednej puszki) zblenduj z połową pokrojonego czosnku i z przyprawami (sól, pieprz, bazylia, zioła prowansalskie).

5. Gdy ziemniaki i marchew będą gotowe i nieco ostygną, zblenduj je z płatkami drożdżowymi, wodą (120 ml), olejem (80 ml), sokiem z cytryny (łyżka stołowa), solą (1 płaska łyżeczka), pieprzem (szczypta), cebulą w płatkach (0,5 łyżeczki) i granulowanym czosnkiem (0,5 łyżeczki).

6. Słonecznik odcedź i wypłucz, a następnie zblenduj  z  resztą pokrojonego czosnku, pieprzem, ziołami prowansalskimi i odrobiną wody (ok 1/3 szklanki) na jak najbardziej gładki sos.

7. Pora na finał! Naczynie żaroodporne wysmaruj olejem, a potem zacznij przekładaniec – makaron, słonecznikowy sos czosnkowy, granulat sojowy, sos pomidorowy, makaron, dip serowy z ziemniaków, granulat sojowy, sos pomidorowy, makaron. Ułóż tyle warstw, na ile starczy ci składników. Na wierzchu powinien być makaron posmarowany dipem serowym.

8. Gotową do pieczenia zapiekankę włóż do nagrzanego piekarnika i piecz w temperaturze 180 stopni przez ok. 30 minut.

Masz ochotę na więcej prostych i wegańskich przepisów? Sprawdź moją książkę “SMART VEGAN”, w której cały rozdział poświęciłam właśnie przepisom na roślinne obiady!

UZUPEŁNIJ, BY POBRAĆ DARMOWY FRAGMENT (i kod rabatowy):

[mc4wp_form id=”4452″]

PREMIERA JUŻ 28 WRZEŚNIA!

ZAMÓW TUTAJ

UWAGA, wysyłka 1 książki kosztuje 14 zł, ALE już wysyłka 2-óch – 15 zł, 3-ech – 16 zł, 4-ech – 17 zł, a od 5 książek wysyłka gratis, więc skrzyknijcie znajomych na wspólne zakupy! Kod rabatowy działa na dowolną ilość książek.

Pst, sprawdź też:

*

Podobało się? W takim razie polub mnie na fejsbuku i zaobserwuj na bloglovin, aby nie przegapić kolejnych wpisów!