JAK JEŚĆ ZDROWO NIE MAJĄC CZASU? 3 RZECZY, KTÓRE MI TO UŁATWIAJĄ

jak jeść zdrowo nie mając czasu, planer posiłków

Jak jeść zdrowo nie mając czasu? Dziś polecam 3 rzeczy, które mi to ułatwiają, sprawdź!

 

Zdrowa dieta, samodzielne przygotowywanie sobie zbilansowanych i przy tym smacznych posiłków – brzmi jak wymagające zadanie, prawda?

No cóż, na pewno nie jest to bułka z masłem, ale przy odrobinie wprawy i dzięki kilku ułatwiaczom da się zrobić. I wcale tak trudno nie jest!

Dziś przedstawiam Wam 3 rzeczy, które ułatwiają mi zdrowe i smaczne jedzenie na co dzień.

 

Najważniejszy jest plan, czyli jak planować posiłki?

Poza tym że korzystam z gotowych Wegańskich Jadłospisów, to często staram się też sama planować sobie menu:

  • czasami planuję z dnia na dzień – wieczorem układam sobie menu na kolejny dzień, na podstawie tego, co mam w domu i w lodówce

  • czasami planuję od razu cały tydzień i na tej podstawie robię zakupy

Nie ukrywam, że zdecydowanie wolę ten drugi sposób, jest on skuteczniejszy i można przygotować sobie jedzenie wcześniej.

Jak zacząć i nauczyć się planować posiłki wegańskie?

 

Pojemniczki do przechowywania żywności, czyli gotuj na zapas!

Kocham gotować, ale nie lubię, gdy zajmuje mi to czas w przerwach od pracy. Dlatego też staram się gotować sobie na 2-3 dni.

Po prostu wieczorem po pracy włączam sobie serial i w 2 godziny przygotowuję zapasy na kolejne 2-3 dni. Dla ułatwienia porcjuję sobie posiłki do pudełeczek i podpisuję, co to za danie i na jaki dzień.

jak planować posiłki?

Dzięki temu nie muszę się martwić przygotowaniem posiłku, po prostu wyciągam z lodówki, odgrzewam, jeśli danie tego wymaga, i wcinam.

Gdy mam gotowe posiłki, to bardzo łatwo mi jeść zdrowo. Gdy nie mam – często jem byle co albo zamawiam coś na dowóz (często to są fast foody typu tacos, burgery).

 

Blender – najważniejszy pomocnik praktycznej kucharki

Najważniejszym sprzętem ułatwiającym mi gotowanie i zdrowe jedzenie jest oczywiście blender.

Dzięki niemu raz dwa mogę na przykład…

  • wyczarować sobie ekspresowe drugie śniadanie – smoothie z mnóstwem zdrowych dodatków,

zdrowe smoothie

  • przygotować pudding, gdy mam już dość owsianki,

  • ukręcić pastę do chleba o najlepszym możliwym składzie (kupić takie jest trudno, choć kilka się znajdzie)

  • albo zrobić pesto z lodówkowych resztek.

Dobry blender bardzo ułatwia różnorodność w kuchni oraz włączenie do diety zdrowych składników takich jak siemię lniane czy zielenina (tę najłatwiej mi przełknąć zblednowaną w smoothie czy pesto).